måndag 9 maj 2011

SUPER!

Jag bloggade ju i helgen om att lilla prinsessan skadat tassen... och dessutom en baktass. Ni som har hund vet säkert att det NÄSTAN är stört omöjligt att få hunden att låta bli bandaget. Jag bestämde mig för att låta Blessin ha bara en strumpa på sig inomhus så det inte kommer in skit i såret. Sen drog jag på en plastpåse på tassen när vi gick ut. Givetvis fotade jag det... och det var ju inte så praktiskt och inte så bra heller då påsen gick sönder.

Men till min räddning kom detta:

Gummiskor till hunden! Kommer i 12-pack och kan användas många gånger.

Satt SKIT-bra på tassen och hon brydde sig inte alls.

Såna här kommer jag ALLTID ha hemma i fortsättningen! Superbra var dom! Visst var hon varm om tassen när vi kom in... så den är ju helt tät. Men det behövs ju när det regnar. Och som jag nu gör är att jag sätter på en strumpa som hon kan ha i skon, så tar strumpan den värsta fukten. Helt suverän och enkel att sätta på.

Vart jag fick tag i den? Jo, när jag skrev på Facebook om hennes fina plastpåse på tassen så såg Lotta på Ekipage det... hon tipsade mig om dessa. Hon säljer dem i sin nätbutik och dom är inte dyra heller, KLART värt priset! Inga mer krånglande hundskor för min del... dom sitter ju inte ens kvar på tassen och stör hunden mer än den gör nytta. Skon heter Paws och jag har storleken M. Den passar nog alla pinschrar skulle jag tro. TRY IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar