lördag 21 maj 2011

Alla dagar är bra dagar! (nästan)

Kanske inte alla... men många!

Idag har jag klämt två filmer, gått en långis med brudarna och nu grillar jag flintastek på grillen. Så najs! Spotify spelar The Arks "Breaking up with god" och jag sjunger med. Jag tänker på livet och hur det kan vända så snabbt egentligen.

För ett par år sen trodde jag att jag var fast i säkerhetsbranschen och aldrig skulle bli mer än "Kattis på Safe Team" (eller vilken firma jag nu skulle jobbat på). Jag fick hävda mig varje dag och höra uttryck som "lilla gumman" och "du som är tjej...". Aldrig fick jag känna att jag var lika värd. På några ställen jag jobbade var det bättre, men aldrig helt bra.

Så tog jag chansen... kastade mig ut i en två år lång utbildning som skulle ge mig ett nytt yrke. Nu är jag klar och känner mig flygfärdig med luft under vingarna. Det känns som det bästa valet jag gjort i livet. Utbildningen jag gick var tuff för mig, men det gick och jag har mina lärare och klasskompisar att tacka för att det gick. Så klart även mina vänner som stöttat och pushat när det varit tungt.

Men idag vaknade jag och var så in i bäng lycklig, jag tror att jag kommer bli ruskigt lycklig i mitt liv. Det reder upp sig och jag kommer erövra välden :) Och då menar jag inte bli president eller så. Men jag kommer styra mitt liv och vad jag vill. Det är som att sitta i vid ratten till en sportbil, nu är det bara att gasa och sen flyga fram genom livet.

Det finns så mycket att upptäcka och jag vill se allt! :)

2 kommentarer:

  1. Det är både imponerande och inspirerande det du har gjort. Jag hoppas jag en dag kan ta steget och välja en annan väg som förhoppningsvis leder både framåt och mot lyckligare nejder. :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag är glad att jag inspirerat dig :)

    SvaraRadera