söndag 22 maj 2011

Hallå?

Jag läste precis på FB, så här stod det i en av mina vänners status:

"I natt ringde min mobil från mitt eget nummer. Läskigt! Jag vågade inte svara. :-\"

En vän, eller möjligtvis en släkting (dom hade samma efternamn), skrev så här i en kommentar:

"Tänk om du fått prata med dig själv!! Vad skulle du ha frågat då?"

Jag började fundera själv... vad skulle jag fråga mig själv om jag fick en chans att prata med mig... Tänk vad intressant att föra ett samtal med sig själv. Alltså inte som man gör i duschen eller inne i lilla huvudet. Inte heller som man kan göra när man är lite på kanelen och joddlar i kön till korvmojen. Utan jag menar på riktigt! Om jag skulle hamna på en middag med mig själv, undrar om jag skulle ha trevligt? Tänk om jag är jättejobbig och bara babblar om ditten och datten. Eller om jag är blyg och inte säger att skvatt! Och så tänker jag... om jag skulle fråga mig själv en fråga, vad skulle det vara? Jag menar, man vet ju allt om sig själv. Eller gör man det?

Skulle jag se saker och veta saker om mig själv om jag kunde se mig lite grann från utsidan? Det är en väldigt intressant fråga tycker jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar