onsdag 4 maj 2011

Snurra med såsen

Igår var vi iväg till Ludvika och kollade lite. Jag har aldrig varit där, det var en fin liten stad! Vi tog en trip till Smedjebacken oxå. Där ligger en affär som heter Nisses. Den är fullproppad med saker man inte visste att man behövde :) Just nu tyckte inte plånboken att det var så mycket jag behövde. Köpte bara hundtuggisar.

Men i Ludvika så bestämde vi oss att köpa varsin McFlurry. I vanliga fall, om man beställer en McFlurry, så är dom ganska tråkiga tycker jag. Jag vill ha sås i min och för nåt år sen kom jag på att man kunde be om extra topping... Daim med kolasås är sjukt gott! Så det har det blivit för min del sen jag provade det första gången.

Det finns dock ett litet dilemma, en del tar ganska lite sås så det blir lixom varken riktigt bra eller så dåligt att man vill klaga... Iallafall, nu var vi i Ludvika och jag beställde:

Jag: Hej, jag vill ha två McFlurry med kolasås.
Kassörskan: Japp, vill du att vi ska snurra den med såsen?
Jag: Vad sa du?
Kassörskan: Vill du att vi ska snurra den med såsen?

Jag har aldrig nånsin blivit tillfrågad om jag vill ha såsen ovanpå eller snurrad med glassen! Och visst låter det lite roligt?? "Snurra såsen med glassen".

Jag: Ja tack! *brett leende*
Kassörskan: 42 kronor tack.

Precis här kommer en ruskigt söt kille fram bakom disken och lixom snappar upp "sås-frågan". Han frågar kassörskan: Ska jag snurra den med såsen? Hon svarar: "Ja båda två".

Jag står leende och kollar på den snygga killen och ser hur han tar två omgångar Daim i varje bägare och pumpar ordentligt med sås i båda två. Sen ler han och stoppar bägarna i Flurry-maskinen. Sen snurrar han glassen med sås och Daim... Ställer båda bägarna på disken och säger:

"Varsågod mina damer, två McFlurry med Daim och snurrad kolasås!"

Sen skjuter han fram dem med ett leende och tittar på oss som en solstråle. Det är dessa gånger man önskar att man var rapp i käften och kunde säga tillbaka:

"Tack så mycket! Du kan få snurra min sås så mycket du vill... " Sen bränna av ett förföriskt leende... Hahahaha!

Men det gör man ju inte, man är ju svensk och svarar bara: "Tack!" och rodnar så kinderna ser ut som solmogna tomater i Augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar