måndag 2 maj 2011

Barn, separation och livet

Det är ju ändå lite intressant det här med Facebook. Från början så var det ju mest en kul grej att hitta en massa gamla klasskompisar och sånt. Numera har man ett gäng man följer och kommunicerar med dagligen. Man håller koll på lite vad som händer med ett gäng, men pratar inte aktivt med dem. Det är kul att se hur folk byter jobb, dammsuger, tar en sväng med Runkeeper, ska äta middag eller gå och träna.

En annan sak som slog mig är hur allas liv är så olika men ändå så lika. De flesta av mina vänner har barn och fast relation. En del av dem lever i synd och andra är gifta. Men det slår mig nu att det börjar dimpa ner separationer och skilsmässor numera! Då tänker jag att shit pommes... ska dom REDAN skiljas!? Men så räknar jag efter och inser att en del har varit gifta i 8-10 år. Och då är det klart... det är inte ovanligt att man går skilda vägar efter så många år.

Följden av detta är ju att jag inser att allt det där som andra gjort och gått igenom, har jag hoppat över. På gott och ont. Det kryllar av bebismagar, bröllopsbestyr, separationer och frierier i bekantskapskretsen. Jag har det framför mig. Hoppas jag! Men då har alla ni andra redan gjort det. Lite snopet på nåt vis.

Men förhoppningsvis så kan jag göra mer genomtänkta val idag än för 10 år sen. Livet är bra konstigt, men jag är nöjd med vart jag är och vem jag är, det är nog det allra viktigaste! :)

1 kommentar:

  1. Ja nog är det lite konstigt.
    Som sagt, huvudsaken är att man är nöjd och lever sitt liv efter bästa förmåga. Livet är inte så långt och kan förändras så fort,så det gäller att ta tillvara på det goda.

    Kram

    SvaraRadera