söndag 10 oktober 2010

Your wifes photos attatched

Fick ett mail här om dagen. Det var från en kvinna, namnet är inte så relevant, och det var bifogade filer med... Som ärende stod det "Your wifes photos attatched". Antar att det ska väcka nån form av nyfikenhet. Men det gjorde det inte. För vad jag vet så är jag inte gift... och definitivt inte gift med en kvinna. Så någon "wife" som förekommer på nåra bilder tror jag inte jag blir så himla nyfiken på.

Men jag undrar hur folk tänker... hur tänker man när man skickar skräp med den täckmanteln?

Och dom här mailen som det står "Congratulatons!!! You won 1.000.000 million dollars!" som ärende på. Är det verkligen nån som öppnar dem? Jag undrar jag...

Och gör man det, vad händer då? Virus, skräpmail-bombning? Eller... ÄR det foton på en kvinna i mailen? Och HAR nån verkligen vunnit 1.000.000 million dollar? Det finns så mycket tok på nätet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar