onsdag 13 oktober 2010

Äppelfest

Detta utspelar sig på VARJE promenad just nu. Blessin går oftast lös... så oxå idag.

Blessin: Åååå! Titta ett mosat äpple... det tar jag!
Jag: Spott ut!
Blessin: Tvi... (spottar ut)
Jag: Braaaaa! (ger godis)
Blessin: Åååå! Titta en kattbajs... den tar jag!
Jag: Spott ut sa jag!
Blessin: Tvi... (spottar ut)
Jag: Braaaaa! (ger godis)
Blessin: Åååå! Titta ett mosat äpple... det tar jag!
Jag: Meeeen... Spott ut!
Blessin: Tvi... (spottar ut)
Jag: Braaaaa! (ger godis)
Blessin: Åååå! Titta en hög nyklippt gräs... den tar jag!
Jag: Blessin! Spott ut!
Blessin: Tvi... (spottar ut)
Jag: Braaaaa! (ger godis)
Blessin: Oj, där ligger en torkad dagmask... den tar jag!
Jag: Äckelpotta! Spott ut!
Blessin: För sent, jag hann svälja (flinar brett)
Jag: Usch... nu får du inget gotte, äckelhund...
Blessin: Åååå! Titta ett mosat äpple... det tar jag!
Jag: Neje... spott uuuut!
Blessin: Tvi... (spottar ut)

Jag börjar ana att min hund vet PRECIS vad som händer om hon plockar upp ett mosat äpple... hon veeeeet att om hon spottar ut så får hon en gotte. Zingo gör precis likadant, hon plockar upp VAD SOM HELST från marken... jag säger "spott ut!"... hon spottar ut och båda hundarna kommer och får gotte.

Kommandot "Spott ut" triggar mig att ge godis...! Jag tror dom fattar vad dom ska göra för att få mig att säga "Spott ut!". Dom tränar mig bra... För visst vet dom när fickan är tom på godis... Då spottar dom fasen inte ut vare sig mosade äpplen, gräs eller kattskit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar