måndag 11 oktober 2010

Konversation i sängen

Jag: Här kan du ligga!
Blessin: Weeee! Du är bäst matte!
Jag: Goa hundskrälle...
Blessin: *gäääsp*
Jag: Du Blessin... du trängs lite...
Blessin:..... *stöööön*
Jag: Hörrö... vi ska båda få plats...!
Blessin: Men dö... jag ska bara...
Jag: Du får vara i sängen om vi kan samsas... men annars kan du ligga i din egen säng!
Blessin:.... *stöööön*... (Tar spjärn mot väggen och sjuter ifrån allt vad hon kan med tassarna rakt in i lårmusken)
Jag: Nej du! Jag vill sitta här med!
Blessin: Men det är så trååååångt... flytta dig... (trycker ännu hårdare)
Jag: Blessin, sluta nu.
Blessin:.... *stööööön*.... (lyfter huvudet och börjar vicka på stumpen)
Jag: Pusshund... vad söt du är!
Blessin: I know... That´s why you love me, mate! (hon lägger alltid till med sin accent när hon ska flirta in sig)
Jag: Naaaaahhh... du är min prinsessa du...
Blessin: Yes I am... och jag kan lura dig vart jag vill...
Jag: Lilla skrutt-sötis... (klappar hennes huvud och får slickar tillbaka... stumpen viftar nu frenetiskt och hon visar lite av ögonvitorna, vilket brukar vara förvarningen på att hon alldeles strax kastar sig upp och får lite fnatt)
Blessin: JAG VILL HA GODIS!
Jag: Lilla pluttis... (klappar henne på rumpan och vänder sen uppmärksamheten mot tv:n i två sekunder)
Blessin: Weeeeeeee! Nu ska du ge mig snask... NU! (nu kastar hon sig plötsligt upp och ner på golvet... hoppar runt som en liten känguru och fllinar)
Jag: Vad söt du är stumpan... ok du kan få en liten gotte!
Blessin:... *flinar*... (dansar ut i hallen)
Jag: Här ska du få, söthunden!
Blessin: (tittar storögt och dregglar lite)
Jag: (ger henne två kex och får dreggel på handen)
Blessin: (mumsar i sig blixtsnabbt)
Jag: (går in på toa och tvättar av dregglet av händerna)
Nu går jag in i rummet och hittar Blessin på min plats i sängen...
Blessin: Hur lättlurad kan man vara egentligen... Jag fick godis OCH bästa platsen i sängen, du är såååå bortkollrad... MATE!

1 kommentar: