fredag 15 oktober 2010

Dom har slutat!

Alla bra saker har dom slutat med! Eller så har dom ändrat så dom inte är lika bra... eller så går det knappt att få tag på!
  • Mitt bästaste balsam... Herbal Essenses heter det och det finns inte längre.
  • Den blåa Elvital... shampo mot mjäll. (Men du har ju inet mjäll? Nä precis!)
  • Dom bästa hårsnoddarna ever, fanns på Kappahl och Ica maxi. Finns inte längre.
  • Twix White. Det allra bästaste godiset. Det finns inget bättre. Säljs inte mer.
  • OLW:s dipp som hette Salsa. US Original är bra... men inte så bra. Säljs inte heller längre!
  • Vit Toblerone finns knappt att få tag på i Sverige. Bara i dom minsta utförandena... och då är dom inte lika goda.
  • Mexikansk grillkrydda. Santa Maria hade en AS-god krydda som är omöjlig att hitta i kryddhyllan.
  • Ansiktskrämen från vilket märke det nu var... som gjorde huden alldeles mjuk och fräsch. (Nej du! Kom inte och säg att det är min hud som ändras... dom har SLUTAT sälja krämen!)
  • Glassen Lollipop. Den var söt, otäck i färgerna och ganska äcklig... men tuggummit var gott!
  • Glassen Spinn, WHY?
  • Mat-Tina, vart e hon?
  • The Pinks, vad gör dom idag? Varför sjunger dom inte "Linda" i mitt kök när jag lagar mat?
  • Storlekar på kläder. Det har dom slutat med helt och hållet. Dom blandar och ger och sätter storlekarna lite som det faller sig. Inget är RÄTT storlek numera.
  • Snigelpost. När skrev du ett riktigt brev senast?
  • Röda Vita Rosen, varför leker inte barn ute längre? När vi lekte "V" så var jag alltid den snälla ödlan som spelades av Robert Englund.
  • Vad hände med det klassiska Donkey Kong? Eller Musse som plockade mjölkflaskor och skickade iväg med lastbilen?
  • Vem har bestämt att Robin Cook inte ska skriva fler läkardeckare?
  • Varför dog Arn Magnusson i sista filmen?
  • Är det nåt fel på vanlig inlagd sill? Skärgårdssill, Västkustsill, Vitlökssill, Lingonsill... Inlagd, god dammit!
  • Varför kom ingen uppföljare till "Gladiator"?
  • Dom har slutat göra högvinster på Triss-lotterna. Inte? Jo då! För om man tar trisslotter då och då i sitt liv så ökar ju sannolikheten för att man ska skrapa fram en högvinst för varje gång man skrapar NITLOTT-jävlars.
  • Det tillverkas inte längre pinschrar som är som Ghibli. Dom har tagit slut... eller är väldigt svåra att få tag på.
Jag säger ju det. Dom har slutat med de bästa sakerna! Skit.

6 kommentarer:

  1. VA?! Dör Arn i sista filmen???
    Skärgårdssill är ju jättegott! :)
    Men dom har slutat tillverka min bästa mascara och den godaste chokladen nånsin :(

    SvaraRadera
  2. Ja! Han dör! Du ser... mascara och choklad... Vilken choklad förresten??

    SvaraRadera
  3. Ja det var bättre förr :-)
    Min bästa hudkräm har dom också slutat med
    För att inte tala om min bästa kille... Ghibli

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så sant som det är sagt. Bättre förr!

    SvaraRadera
  5. Ja det var bättre för. Snigelposten kan jag fixa, dvs om det kommer fram den här gången.....

    SvaraRadera
  6. Balsamet kan man fortfarande hitta om man har as-tur på ett Ö&B och schampot på vissa Coop. Men här i Tyresö finns det inte kvar heller på Coop. :(
    Det var bättre förr!!

    SvaraRadera