torsdag 28 oktober 2010

Jag är effektiv!

Enligt Tomas, föreläsaren jag skrev om i förra inlägget, så ska man tänka så här:

"Allt som inte tar mer än 10 minuter ska man göra NU. Inte SEN. Utan Nu."

Jag frågade då...: "Men om man har en massa saker som tar 10 minuter då? Då blir det ju ganska många minuter..." Han svarade: "Då får du prioritera!"

Jag har prioriterat en massa saker idag:
  • Samlat alla gamla batterier i en liten påse.
  • Plockat ihop plast som skulle slängas.
  • Samlat alla tidningar och papper i en påse.
  • Städat i sopskåpet.
  • Packat en låda grejjer.
  • Sorterat alla papper från skolan och satt in i en pärm.
  • Dammsugit.
  • Torkat golv.
  • Dammat.
  • Burit ner lådan med grejjer i källaren.
  • Gått iväg till sopsorteringen och slängt batterier, papper och plast.
Alla saker kanske inte tog 10 minuter. Men ändå. Jag fick mycket gjort när jag tog en sak i taget och faktiskt bara gjorde det. Jag har tänkt att jag ska göra det... många gånger. Nu gjorde jag det och är skitnöjd med resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar