onsdag 14 mars 2012

Svårklätt

Vårkänslor - jävla bra
Sol och blå himmel - jävla bra
Vinterjacka - inte så bra
Annars är det jävla bra!

Har insett att det är ganska svårklätt just nu. Fram till igår har jag haft vinterjackan, den har jag haft sen i slutet på oktober tror jag. Den är inte så tjock utan är lite lagom. Men igår när jag gick hem från jobbet insåg jag att det är dags att tvätta den och hänga in i garderoben. Det var skitvarmt med vinterjacka när det var nästan 10 grader varmt.

Så idag tog jag nya jobbjackan. Det är en typ vindjacka med nästan inget foder. Mer som en allvädersjacka. En fleece under den är säkert väldigt bra om det är lite kylslaget. Idag när jag gick till jobbet var det blå himmel och solen hade gått up och strålade för fullt. Men idag, som de senaste dagarna, så blåste det en del. SHIT så kallt utan vinterjacka! När jag hoppade in i bilen så kollade jag temperaturen: 0,5 grader. Inte så varmt after all. Huvva!

Men det blir bättre i eftermiddag :) Varmt och vårigt. Dock tror jag att jag måste skaffa nåra nya vårskor. Gärna mörka, lite gåvänliga, skor. För tanken är ju att jag och Blessin ska gå till och från jobbet sen. Och för att inte fötterna ska paja så behöver jag nåt som är lite bra för fötterna. OCH lite snyggare än vanliga jympadojjor. För det är lagom skoj att se ut som en friskus konstant... och OM man ska göra nåt efter jobbet så vill man kanske inte bara ha jympadojjor jämt.

Så jag ska kolla lite på vad som finns. Borde gå att hitta nåt lite lagom. För så länge det inte kommer mer snö så blir det snart barmark här. Det är på god väg, men inte riktigt än. Och de där ploghögarna smälter låååångsamt. Annars är det mest i dikena och i skuggiga slänter det är snö kvar, mysigt!

Ont idag? Jovars, men det är najs på ett sätt. Skönt ont. Onsdag redan, halva veckan har gått. I helgen är det lugna gatan. Är bara planerat att vara hemma. Kanske en sväng till skogen och låta hundarna springa lite. Blessin är i höglöp dock, så vi får se. Beror nog på hur hon sköter sig nu i veckan. Brukar bli lite knäck i lurarna när det är höglöp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar