måndag 19 mars 2012

Inget vårväder idag inte!

Vaknade i morse av att nån stod i hallen och prasslade med plastpåsar. Vart tokpigg på en gång! HUR ÄNDA IN I HELVETE har dom tagit sig in i lägenheten utan att hundarna har vaknat. Otäckt! Och jävlar vad det prasslade... Men så inser jag att det är fönstret som låter. Det är antingen regn eller hagel som slår hårt mot rutan. Och det blåser så fönstren knakar.

Hundarna sket i vilket... men på morgonprommisen var dom inte så himla kaxiga. Då var det inte lika roligt längre. "Vill gå hem nu...." Så det blev inte så lång prommis som det var tänkt. Men men, det är ju upp till dem. Det vart en jävla fart när vi började närma oss hemmet. FORT in i porten och skaka sig så det lät som "battle of the bats" där inne.

Det blåser som sjutton och det är ISKALLT i luften. Galet otrevligt faktiskt. Är frusen in i märgen nu när jag sitter på kontoret och funderar på om nån är nyfiken på mina nya brillor?
 
Så här kände jag mig på väg till bilen och sen in på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar