måndag 26 mars 2012

Paket och våfflor

Idag kom ett sms med avisering om att mina skor kommit från Brandos... spännande! Jag beställde ett par sneakers från dem och även ett par inneskor att ha när jag tränar. Kul att se om de passar och om de är så fina som dom såg ut :) Så det blir till att stanna till på Konsum hemma och hämta paketet på vägen hem.

Och så kom jag ju på att det var våffeldagen igår. Men det hanns inte med att fixa nåra våfflor igår. Imorse när jag stod och kollade vad jag skulle ha till middag så kom jag på... Våfflor! Det kan jag ju göra! Har allt hemma till att fixa det och det går ju hur bra som helst att göra LCHF oxå. Perfekt!

Kvällen är vikt åt att städa. Jag måste dammsuga och torka golv. Ska nog vika ihop de mattor som går att tvätta och ta ut och piska den som inte kan tvättas. Känns bra att göra det. För två hundar drar in MYCKET mer smuts än en. Och filtarna i soffan ska tvättas oxå. Sen ska jag hinna med att gå ut till cykeln oxå och pumpa den, tvätta av den lite och smörja lite. Det är dags att se till att den fungerar som den ska. För imorgon ska jag använda den. Så det blir full rulle med dessa göromål idag.

Har revbensspjäll i kylen oxå, ska slänga in dem i ugnen och grilla på dem under kvällen. För imorgon blir det till att äta lite snabbt innan jag ska iväg igen. Bra att ha nåt att värma :)

Blessin är med på jobbet ensam idag. Hon njuter för fulla muggar, alla gillar ju henne och hon får klapp och kel vart hon än går. Men mest ligger hon på sin dyna och trynar. Känner mig lyckligt lottad att kunna ha med henne hit. Hon är så himla enkel och det är skönt att slippa lämna henne hemma eller hos hundvakt. Att vi går ca 40 minuter till och från jobbet är bara bonus :) Motion för oss båda och dessutom tidssparande. För om jag ska rasta innan vi ska till bussen... då blir det så att jag måste gå upp en halvtimme tidigare, rasta och sen hinna till bussen till strax efter 7. Då är vi på jobbet samtidigt som om vi går till kontoret. Går jag vid sju är vi här vid 7.35-7.40. Och det är samma tid som om vi åker buss. Fiffigt!

Så det tar samma tid att ta sig oavsett om det är via buss eller gåendes. Vilket gör att jag sparar en halvtimme på morgon och kväll, perfekt. Mer tid för kel! Utom idag då... då jag ska städa. Men ändå. Räknar med att kunna kolla på Maria Wern ikväll, det tycker jag är bra! Jag har läst alla böcker som filmerna baseras på och jag älskar dem. Dom utspelar sig ju på Gotland dessutom... hihi!

Blir såååå sugen att åka dit igen. Bah! Kommer inte ha råd i sommar tror jag. Det är dyrt att åka dit. Men jag skulle gärna åka dit och bara vara... som jag gjorde den där gången för ett par år sen. Skulle vara underbart. Jag och Blessin :) Kanske kan jag komma iväg nästa år. Vore mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar