måndag 5 mars 2012

Dagens insikter

Idag har jag gjort en massa fiffiga iakttagelser. Och här kommer dom utan inbördes ordning:
  1. Klar himmel under natten gör att det blir en tunn hinna is på den annars nakna asfalten. Bambi på hal is vill INTE använda broddar på väg till jobbet.
  2. Synsam har två olika butiker i Borlänge. Tiden jag hade bokat var på den ena. Och inte på den andra som jag gick in på. Det är bra att kunna boka om.
  3. Bästa sättet att låta bli att småäta på kvällen är att flossa, borsta och skölja munnen tidigt på kvällen. Sen kan man dricka iskallt vatten precis efteråt. Då bränner det fint i munhålan.
  4. Om man ska fixa lite grönsaker till laxen med fetaosttäcke så wokar man den med fördel inte i Hoi sin sås. Det lixom pippar dåligt i munnen faktiskt.
  5. När man lägger i tvätt i maskinen och kör den framåt kvällen så kan man låta bli att lägga necessären på den. Iallafall och låta den ligga kvar, öppen. Det blir mindre kringarbete om man låter bli det.
  6. Det finns ibland anledningar till att man köper dyra tavlor och så där. Men om man vill kan man ta tapetprover på Rusta och göra tavlor av. Dock kan man om man vill säga till när man går genom kassan. Då slipper man känna sig som en brottsling. Även om det är ok att ta prover, så kan man för att känna sig ärlig säga till. 
  7. Många av Mello-låtarna är ganska dåliga. Och lyssnar man tillräckligt många gånger så blir dom lite bra. Eller åtminstone så sätter dom sig lite grann så där... *sjunger* "...diggediggedingdingding... Ikea - jävla bra!"
  8. Om man kollar på Andra Chansen så kan man lixom spola förbi det allra jobbigaste. Jag är ledsen Thorsten, men det spelar nog ingen roll för mig att du sjunger om ett mörker som ingen av oss förstår... Jag håller på Ranelid i den duellen. Även om det smärtar. Det gör så ont... "Det är ett ooooonderrrr". Ont I´ll tell you.
  9. En annan sak som gör ont är att det är bara 9 avsnitt kvar av House. Alltså, på riktigt. Det är bara 9 kvar. Och jag undrar. Hittar House kärleken? Och Chase, när ska han hångla upp Adams? Tog Park skada av trippen på LSD? Kommer Taub älska igen? Och blir Foreman nånsin människa igen? Kommer Cuddy tillbaka? Det gör ont hörrni... att inte veta om jag får svar på dessa frågor.
  10. Det är alltid bra att hålla koll på vem man svarar vad till på sms. Det kan blir väldigt konstigt annars. "Sitter naken i soffan och bloggar" kan bli väldigt fel till nån som inte vill ha den bilden för sina ögon. 
Det var det för idag. Vi får se vad jag kan tänkas lära mig imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar