fredag 23 mars 2012

Samtal med chefen

Igår hade jag ett lära-känna-varann-samtal med min nya chef. Ett sånt där lättsamt samtal mest för att få lite koll på vart jag står i "karriären" på företaget, lära känna varann lite eftersom vi är nya med varann. Han tillträdde efter chefen jag haft sen jag började. Den här nya är väldigt trevlig och kompetent. Han är yngre än jag men väldigt bra ändå :) Han är ödmjuk och tillgänglig på ett bra sätt. Känns som om det kommer bli bra. Han började den 1:a mars kan man säga så han har inte varit igång så länge, men det känns väldigt bra med honom.

Iallafall, så hade vi det där samtalet igår. Och det var direkt efter lunch. Så han kom förbi mig och sa: "Ta med hundarna in till mig så blir det inget problem om det kommer nån och ringer på." Sagt och gjort. Dom fick följa med in på hans kontor och vi stängde dörren. Scen utspelade sig som följer:

Han: Ok, sitt ner så tar vi ett litet snack. Det är inget jätteformellt möte eller så utan vi pratar lite bara.
Jag: Japp, ok.
Blessin: *knallar in och kollar papperskorgen. Snor ett papper ur den och lägger på golvet. Ett smörgåspapper med lite kladd kvar på*
Zingo: *rusar fram och vill oxå ha. Sliter det i stycken medans chefen skrattar lite och försöker ta det ifrån dem*
Jag: Blessin och Zingo! Så gör man inte!
Blessin: *flinar med hela fejset och frustar*
Zingo: *tar en bit papper och tänker lämna rummet. Dörren är stängd och hon tvärstannar, tittar på mig och tugger frenetiskt på pappersbiten och sväljer den*
Han: Haha, ja det här började ju bra. Tur att man inte är rädd för hundar.
Jag: *nervöst skratt*

Vi börjar prata och hundarna lägger sig, dock inte så avslappnat, och väntar på att nåt ska hända. Vi hinner kanske ungefär 5 minuter...

Zingo: piiiiip... piiip... piiiiiiiiiip... woooooaaaaaoooow *gäspar ljudligt och reser sig upp*
Blessin: *reser sig och börjar studsa runt*
Zingo: *rusar fram och tar tag i Blessins framben*
Blessin: *besvarar leken lite grann med att fnysa och morra lekfullt*
Zingo: *gör lekinviter så det smäller och dunsar i golvet i det lilla kontoret*
Jag: Nej, sluta nu! Ajabaja!
Zingo: Buff... buff. *buffar och är på väg att börja skälla*
Blessin: Wrrrrr... grrrr... frrrrssst.. *fnyser, skallrar tänder och morrar lite om vart annat samtidigt som hon vickar på den lilla kroppen helt frenetiskt*
Han: Har dom lite tråkigt kanske? Hahaha!
Jag: Hehehe... *nervöst skratt igen*
Zingo: *tar nåra krumsprång och jagar den lilla hunden runt bordet* (hade hon kunnat göra RR-ruset så hade hon gjort det, men rummet var för litet)
Blessin: *duckar och parerar utfallen från den stora*
Jag: NEJ! Sluta nu! *greppar Zingos skinn på sidan av kroppen i förbifarten, röd i ansiktet*
Han: Det är ingen fara, jag har hund så det gör inget. *flinar*

Hundarna lugnar sig lite grann och sätter sig ner. Blessin under skrivbordet och Zingo med ryggen mot oss och tittar ut genom fönstret i dörren. Vi kan fortsätta prata och det går kanske 5 minuter till.

Zingo: Piiiip... piiiiiip... piiiiiiiip... *kastar sig runt och in under bordet, rundar chefen som sitter och skriver i sitt block, stoppar in sitt huvud under armen och buffar upp hans arm hårt*
Han: Oj då! *tittar i sitt block och ett långt blått streck sträcker sig över bladet*
Jag: Oj då! Förlåt!
Han: Ingen fara! Hahahaha!
Zingo: *försvinner in under skrivbordet, står där en stund och kör sen in hela huvudet mellan benen på chefen och kollar in han skrev*
Han: Hahahaha! Sluta med det där!
Jag: ZINGO! Nu är det bra, lägg dig!
Han: Hahaha!
Jag: *pekar på golvet*
Blessin: krrrrr... krrrrr *skallrar tänder frenetiskt och skuttar runt i rummet*
Jag: Nu ÄR det bra! Nu slutar ni upp! Lägg er nu! *pekar på golvet bestämt och spänner ögonen i hundarna*

Hundarna suckar och lägger sig till slut... Blessin avslappnat vid min stol och Zingo på golvet en bit bort... börjar åla upp på rygg och rullar nåra gånger fram och tillbaka tills hon slutar på sidan med en djup suck. Efter det kunde vi prata klart. Jag säger lite så här: TUR att han gillar hundar och inte brydde sig så mycket om störningen. Men shit vad pinsamt! Tur att det bara är Blessin som kommer vara här på ett tag nu framöver. Det blir ju alltid LITE rörigare med två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar