fredag 9 mars 2012

Killig i snoken

Igår var det pubkväll med jobbet. En massa olika chefer träffades här i Borlänge för att prata lite strategi och ansvarsområden, på kvällen gick vi ut och käkade. Det blev inte så många från oss anställda som kunde följa med, men det blev trevligt ändå. Det blev cider, mat och en massa trevligt prat.

Jag får alltid kämpa med mig själv innan jag går iväg på sånt där. Jag tycker det är lite jobbigt med nya människor lite så där när man ska sitta och prata. Men så är det ju alltid trevligt när man kommer iväg. Och det var det ju igår med :) Det är verkligen intressant att man kan gå från att vara lite så där formella och lite professionella på dagen till väldigt avslappnade och öppna på kvällen. Ett härligt gäng :)

Vägen hem var lite vinglig, men nära att gå hem så det var lugnt. Najs! När jag satt där och började känna snoken bli lite killig, då var det dags att bryta. När jag blir påverkad är det näsan som det märks på först. Det lixom killar och den domnar bort. Och när jag kommer på mig själv att sitta och känna efter huruvida näsan är där den ska, då vet man att det är dags att gå hem och sova!

Somnade som en stock, vaknade lite lagom bakis och nöjd med föregående kväll. Höll både orden och tokigheterna i schack. Så det var lugna puckar.

Idag blir det lite fira! Men inte med rusningsdrycker... det blir kanske nån god mat och en semla. Jenny har nämligen fått fast tjänst! HEJA JENNY! Hon behövde bara få in en fot där och visa hur jäkla bra hon var så kastade dom anställningsavtalet efter henne :D Grattis bästa Jenny! Jag visste att det skulle lösa sig, för du är så bra *tumme upp*.

Såklart upplyste jag henne om att hon skulle bjuda på mat idag då. Hehehe... för det gjorde jag när jag fått klart med mitt jobb! Hihi, det mindes inte hon, men jag bjöd på sushi när det var klart att jag fått jobb här på Etteplan. Så nu blev det vackert att bjuda tillbaka :)

Men innan vi äter lite gott så ska vi kolla ut ett par brillor till mig. Kika på bågar som jag kan låna med mig till Sthlm i helgen. Bra med smakråd från olika håll. Så på måndag ska jag nog bestämma mig och beställa glasögon. Brillfis. Kattis Brillfis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar