onsdag 20 juli 2011

STORT jävla skämt

Jag vet inte om jag har en förbannelse vilande över mig. Det har aldrig någonsin hittils slagit fel. Det är som att jag aldrig någonsin kan få sova ordentligt. För det första så är det allt för ofta som promenad eller annat måste-göra drar ut på tiden på kvällen... Så det blir sällan sängen i tid. Det är nummer ett.

Nummer två är, och detta slår aldrig nånsin fel, att OM jag nån gång kommer i säng i tid och somnar... Då händer nåt som gör att jag vaknar inom den där första timmen. Sen är det lögn i helvete att somna om. Det kan vara allt möjligt:

Glömt att stänga av ljudet på mobilen och just denna kväll får jag ett sms.
Headsetet håller på att få slut batteri så det piper.
En gammal brandvarnare börjar pipa i nån låda.
Grannen smäller i dörren.
Blessin kräks.
Dora ska in under sängen till sina ''valpar'' (mina tofflor och pjäxor).
Nån hund TROR att den hör nåt och dom andra hänger på och skäller.
En raggarbil åker förbi på vägen och lägger lakrits på gatan.
Telefonen ringer hos grannen och denne svarar och ställer sig i sitt fönster för att prata.
Grannen bestämmer sig för att röka lite medans han ändå står i fönstret.
Hunden kräks lite till.
Blir akut kissnödig.
Det kommer en regnskur och jag måste upp och stänga fönstret.
Datorns fläkt går igång för att jag bara flippat igen locket och inte stängt av den helt.
Hunden kräks lite galla.
Dora morrar under sängen för att Blessins spya kommer för nära hennes valpar.

Ja det var bara ett axplock. Sen är jag ju så uppeldad att jag inte kan komma till ro. Som idag. Idag har jag torkat spyor två gånger och kissat en gång. Efter det så fick Celma för sig att tvätta sin bak... Ni vet hur det låter när en hund slickar sig i rumpan va? Japp... Det slurpar gaaaanska friskt och det finns ingen ljuddämpare på den direkt!

Så, nu ligger jag här och undrar när jag ska behaga somna. Kul. Skitkul. Jag tror jag går och kissar lite till.
Published with Blogger-droid v1.6.8

1 kommentar:

  1. Tänk på mig som sov i baksätet på våran bil i natt med bena utanför i tältet på en stol :)

    SvaraRadera