fredag 29 juli 2011

Skorna tvättade

Japp, jag slängde dem i maskinen på låg värme. Vet att sulorna inte mår bra av hög värme. 40 fick vara lagom. Nu står dom ute på altanen och torkar. Inte i solen, men så att det luftas kring dem. Sen ska dom in i frysen! Så får vi se sen. Jag ska sy lite i nätet oxå, mest så att dom håller ihop lite till.

Jag kollade på sulorna, under alltså. Dom var banne mig ganska slitna! Tänkte ju att dom var rätt nya, men shit vad slitna dom var! Hehe, ja det kanske blir nya sen i augusti iallafall. Jag börjar ju nya jobbet 1:a sept, så efter det lär jag ju inte kunna gå lika mycket. Så dom nya skorna håller ju längre än dessa.

I morse gick vi på prommis som vanligt. Tänkte bara gå en runda som tar lite under en timme, det är dryga 5 km. Men så tänkte jag: Nej, fan heller. Jag ska gå fram och tillbaka till "Tåschång" (äkta dalmål)!

Så blev det. Det är najs. Så alla dagar utom måndag denna vecka har jag gått runt en mil på morgonen. Det är bra jobbat tycker jag. Hundarna blir så nöjda och glada så det är bara bra. Och bra för min rumpa oxå. Shortsen jag satte på mig efter duschen sitter löst. Det gillar jag. Då går det åt rätt håll iallafall.

Sista dagen denna vecka på jobbet. Det går så himla fort! Jag hinner knappt komma dit innan det är dags att gå hem igen. Men jag lär mig massor. Det går bättre och bättre för varje dag. Det känns bra :)

1 kommentar: