onsdag 13 juli 2011

Sommar i en liten, liten sak

Jag hälsade på hos min pappa igår. Han har flyttat till ett litet hus i Västerfärnebo, lämnat Sundsvall där han bott förut. Det var inte långt alls från Borlänge, tog bara en timme att köra. Hans lilla hus var fint och där kommer han nog att trivas :) Det är lite arbete på huset men han gillar ju sånt så det ska nog fixa sig!

Jag fick en rundtur och vi pratade massor. Det är nog första gången som vi pratat så där mycket om ingenting och allt. Mamma och pappa skilde sig när jag var sex år så jag minns inte så mycket om tiden innan skilsmässan. Och efter så bodde jag med mamma. Vi har aldrig riktigt blivit så där tajta. Ja, alltså jag var hos honom varannan helg och så där, han har ju alltid varit en del av mitt liv. Men igår kändes det som om vi kunde bara umgås som vuxna och prata om allt. Jag frågade mycket och han svarade så gott han kunde.

Han visade mig sitt hallonland... Jisses vad rött det var! Jag fick plocka så mycket jag ville och fyllde tre st tvåliters glasskartonger med hallon. Det fanns massor kvar och en massa kart som blir hallon snart. Och sååååååå goda!

Jag tror att hallon som man plockar själv är den godaste lilla saken som jag vet. Jordgubbar är gott oxå, men hallon är så underbart lagom att bara stoppa i munnen. Smälter och är så sjukt goda. Så många åkte nog i magen oxå igår! Nu ligger dom på plåtar i frysen, så dom fryser en och en och inte till en stor klump. Ska fixa ner dem i påsar senare idag. Men solmogna hallon som man plockar direkt av busken, det måste vara riktig sommar det! Så liten, så liten... men såååå mycket sommar!

Om inte allt för länge måste jag ge mig ut i skogen och leta svamp oxå. Har snart slut på svampen i frysen och det borde ju komma nya snart. Trevligt att plocka fram i vinter och gotta sig med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar