lördag 9 juli 2011

Lava på besök

I helgen har jag Lava här, hämtade henne igår. Vi ska på utställning i Alfta på söndag och husse och matte skulle iväg på kalas så dom kunde inte följa med. Det är väldigt mysigt när hon är här :) Det märks att hon känner mig och Blessin väl nu. Hon bara smälter in och har en given plats hos oss :) Klart man märker att hon är fostrad hos en annan familj, det är ju inte alltid samma rutiner och så där. Men hon är en väldigt enkel och trevlig hund att ha på besök!

Igår stoppade jag in Blessin, Celma och Dora i bilen och drog på roadtrip till Uppsala där Lava bor. Jag var verkligen jättetrött och tänkte att det skulle bli väldigt jobbigt med en dag i bilen. Men det gick bra, jag hade en bra bok att lyssna på. Håller på att lyssna på sista delen av Jens Lapidus böcker om Stockholms undre värld. Det är bra böcker tycker jag. Eller bra är väl kanske att ta i, men ganska bra iallafall. Lite lustigt är det att det är karaktärer som är från Sollentuna där jag växte upp. Och vissa namn känner jag igen, vi hade ju ett gäng killar som inte var kanske helt lagliga i vår ålder som var vida kända. Så klart att det inte är dom som Jens skriver om. Men det är som att man kan känna igen dem även i boken. Svårt att förklara... men lite flashbacks får man allt!

Väl hemma igen sen var det väldigt segt i huvudet. En hel dag i bilen gör sitt till. Jenny som oxå var trött efter en lång vecka på jobbet hoppade i säng vid 22.30 och jag strax efter. Somnade som en liten sill! Hundarna sov gott hela natten oxå, Lava verkar lugn och avslappnad här. Hon kom och tyckte det var dags att vakna först en gång, då gick vi upp och hon fick kissa lite på baksidan. Lite frukost till alla och sen sov vi en stund till. SKÖNT. Men sen blev det fart på lilla röda, hon ville ut på prommis. Så det var bara att gå upp och ge sig ut. Men det var dags, så det gjorde inget att komma upp.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Träna lite inför imorgon kanske och sen bara mysa. Möjligtvis att vi kollar lite film ikväll och jag måste ju packa ordning lite. Men i övrigt vet jag inte. Jenny kanske har nåt i tanken, vi får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar