lördag 2 juli 2011

Gammal?

Är man gammal om man ha en dosett för sina dagliga piller? Jag hittade den på Dollarstore och tycker den är ursöt! Inte så där pensionärsig som dom på Apoteket.

Det är alla dagar markerade på locken. Och varje dag har en liten box med eget lock. Dock börjar trycket skavas bort lite. När det är tillräckligt fult ska jag ta bort det och göra egna bokstäver på. Nu börjar veckan på en söndag... Passar inte mig :-) Veckan börjar alltid med måndag för mig :-)

Vad jag har i? En vitamintablett, en antihistamin för allergi och vissa dagar i månaden hormoner. Hormonerna är till för att inte ha så lång lingonvecka. Förkortar 14-17 dagar till ca 10-12. Mycket värt kan jag säga. Länge ändå! Lite mycket info kanske... Men här bjuder jag på mig själv! :-D

Men visst är min pillerdosa lite fin?!
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar