torsdag 14 juli 2011

Effektiv

Idag känner jag mig effektiv. Gick milen i morse med hundarna, kom hem och drack vatten i massor. Sen ut och dammsuga bilen. Torka invändigt. En stund vid datorn. Kollade mail. Sen ut och sola en halvtimme på vardera sida. Just att sola är väl inte så effektivt kanske... men snart blir det in i duschen och iväg på stan en sväng.

Hämta ett paket och handla lite tänkte jag. Får se om jag svänger förbi Statoil och tvättar bilen kanske. Då är det ju fin både inuti och utanpå sen. Får se hur jag gör.

Dagen i övrigt är ju lugn så klart när man är hemma. Hundarna är ganska spaka efter milen efter frukost så dom sover mest. Det är så varmt oxå på dagen så det blir inte många knop från dem :) Jag hoppas och tror att dom är ganska nöjda under förmiddagen. Inte förrän framåt 14 brukar dom röra på sig och tycka att det ska hända nåt. Innan dess sover dom tungt i soffan.

Jag går upp under tiden som Jenny gör sig i ordning för jobbet. Så i princip har vi samma tider nu när hon jobbar. Det är ganska bra, för då stör inte jag henne på kvällen med att vara uppe. Och jag sover inte bort hela dom lediga dagarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar