lördag 18 juni 2011

Utställning och möhippor

Hej och hå! Vilket rikspucko man är... hahahaha! Gick upp vid 5 för att åka via Uppsala och hämta Lava och vidare till Avesta. Ja herregud... 12 anmälda i rasen. Det var över på 45 min :)

Men iallafall. Det gick inget vidare faktiskt. Enligt kritiken var det väl ingenting som var bra förutom "vacker färg och trevligt temperament". Båda sakerna är ju helt och hållet rätt och så klart är det trevligt att ha en hund som är glad och sprallig i ringen! Men jag tror inte att en enda grej satt rätt i övrigt enligt domaren.

Men vet ni! Det skiter jag i :) Lava är en underbar tik både i exteriör och mentalitet. Sen får domarna tycka var dom vill. Dom allra flesta gillar henne ju... så att en inte gör det, det får anses som ok i en bedömningssport som det är :)

Kom hem för en stund sen efter att ha lämnat tillbaka Lava och myst en stund med Sixten hemma hos Karin och Henrik. Vilken go liten kille... åååhhh... den skulle dom lämna ut på foder till mig! Det är så roligt att träffa honom ganska ofta nu, man ser ju saker som förändras hela tiden! Nu var han en riktig solstråle och bubblade mest hela tiden. Jag förstår ju bara "hej hej" än så länge, men jag tycker nog att vi fick till ett fint samtal ändå. Han bubblar och jag svarar. Så säger han "hej hej" och jag svarar "hej hej". Söta unge!

Sitter och kikar på FB, det är MÅNGA möhippor och svensexor denna helg! Bland mina vänner är det 2 svensexor och 4 möhippor :) Hoppas ni alla har det as-jävla-roligt och inte glömmer att fota!!

Det får mig dock att tänka om jag nånsin kommer åka på nån möhippa? Alltså min egen? Jag, gifta mig? Va? Njae.... det är frågan det! Hahaha... det saknas ju en detalj... men ändå lixom. Står ganska tvekande inför det iallafall. OM jag gifter mig nån gång så blir det nog på en strand i Thailand eller i Las Vegas. Jaja, det där, det löser sig säkert, tror ni inte!?

1 kommentar: