torsdag 16 juni 2011

Sommarjobb

Idag skrev jag på kontraktet för sommarjobbet på Dalademokraten. Jag ska sommarvicka där i tre veckor. Det är en redigeringstjänst. Ska bli riktigt roligt! Lite pirrigt oxå, men kul! För er som inte vet så är det en dagstidning som ges ut i Dalarna. Superkul att få testa på lite.

Erik som är min chef där ringde och frågade om jag var intresserad fortfarande, jag hade skickat förfrågan i våras om dom sökte sommarjobbare. Nu ringde han och sa att dom hade en vakans. Bra för mig!

En rolig grej var att när jag fick schemat så var Jennys kompis Sara med där. Jag visste ju att hon jobbade där nu i sommar med inte mer än så. Det visar sig att eftersom hon ska gifta sig i sommar så jobbar hon inte hela sommaren. Dom veckor hon inte kunde jobba, det var dom jag fick!

Så man kan säga att det är Sara och hennes Jakob som fixat båda jobben till mig :) Det var ju Jakob som tipsade mig om Etteplan. Så kan det gå!

2 kommentarer: