söndag 19 juni 2011

10,5 km

Morgonpromenaden avklarad med B & Z. Dom nannar gott i soffan nu och jag eftersvettas. Jag går två mornar i rad en mil i högt tempo. Hundarna på flexi så man kan hålla jämnt tempo. Jag går milen på mellan 1h30 min - 1h40min. Tycker att det är ganska sjysst. Jag har fortfarande lite svårt att jogga pga av en muskel i låret. Men jag hoppas att med stretching och rask takt få muskeln att släppa stelheten. Den 15:e juli ska jag börja jogga igen. Det bara måste funka då.

Försökte en sväng i vintras men gick på för hårt. Muskeln slets upp och jag haltade i två veckor efteråt. Jag har skadat muskeln för ett tag sen. Troligtvis en bristning och detta drogs sen upp igen i vintras. Men nu känns muskeln bra och jag hoppas det reder ut sig.

Som sagt, två mornar i rad, sen en morgon med 5 km som uppvärmning och sen styrka hemma. Satt ihop ett litet program med situps, armhävningar, rumplyft, rygglyft, tricepsövning, "kissande hunden" och sen stretch. Då och då blir det frivillig eller ofrivillig vilodag. En morgon innan utställning ger mig till exempel inte ut. Men i övrigt så försöker jag hålla i.

Visst är jag duktig? :) Det skulle ju vara trevligt att komma i form tycker jag. Mycket trevligt.

Så, det är bara att hålla i. Konsekvens och tålamod. Det är allt man behöver. Japp, det är allt. Och karaktär. De första två har jag, det är karaktären som ibland sviktar. För där handlar det om vad man stoppar i munnen. Solmogen frukt, glass, färskpotatis och pasta... ingår inte i LCHF. Och här är vi ju överens om att svenska jordgubbar måste få vara undantaget! Dte kan jag bara inte ta bort. Dom är röda, söta och underbart saftiga... så nej nån måtta får det vara på det roliga. Jordgubbar är undantaget. För man får äta med vispgrädde you know. Sweet!

Dags att dammsuga och plocka lite. Min bästaste Göran och hans fru kommer på middag ikväll. Duscha måste jag göra efter min morgonprommis... SVETTIG... men då kan man lika gärna göra de andra måstena innan :)  

1 kommentar: