tisdag 21 juni 2011

Trevlig?

Igår pratade jag med min älskade storasyster, här kommer en bit ur vårt samtal (jag har frågat om lov):

Hon: Jag har börjat dejta lite igen.
Jag: Jaha, men vaddå via en dejtingsajt eller?
Hon: Ja, det är lite roligt.
Jag: Har du träffat nån bra då?
Hon: Ja, jag var på dejt förra veckan... han var jättetrevlig och vi hade en riktigt bra dejt.
Jag: Vad kul!
Hon: Men jag vet inte... han... vad ska jag säga... han var ingenjör.
Jag: Jaha... ingen hantverkare?? Hahaha!
Hon: Precis! Och du vet ju... jag gillar ju lite såna.
Jag: Jo, jag vet, men skulle ni ses igen då?
Hon: Jag vet inte.
Jag: Ok.
Hon: Sen har jag mailat med en som verkar bra. Men så idag kom ett mail med fel namn i början på mailet, så jag undrar hur många han egentligen mailar med.
Jag: Ok, men han verkar bra i övrigt då?
Hon: Ja, han verkar trevlig. Du vet, han har ju en massa tatueringar och är väldigt vältränad.
Jag: Ok...
Hon: Ja, så han verkar trevlig. Och ser ju trevlig ut
Jag: Ok, jag kan väl tycka att det där lät lite lustigt! "Han har en massa tatueringar och är vältränad. Så han är trevlig!" Det är väl inte det första man sätter ihop lixom, "trevlig" och "tatuering". Hahahaha!
Hon: Men jag gillar ju det! Hahaha!
Jag: Jo jag vet, men det lät väldigt roligt! Inte det första ordet jag skulle välja på en sån kille, trevlig. Kanske mer "snygg" eller "läcker". Men ok, vi har ju olika sätt att uttrycka oss!
Hon: Hahahaha.... ok.... men han är snygg då! Och sen hoppas jag att han är trevlig oxå!

Ridå.

Jag vet, det är fördomar från min sida. Men jag tänker lite att just ordet trevlig kanske inte är synonymt med den typen av killar generellt. Nu menar jag inte att dom inte kan vara trevliga! Klart att dom kan! Men jag tror ni fattar lite vad jag menar... eller? Det var roligt igår iallafall :)

3 kommentarer:

  1. Ja, vad säger man... Hahaha! ;D
    Jag tycker fortfarande att det var roligt! ;)
    / Storasystern

    SvaraRadera
  2. Jaha vad ska en gammal moder säga om det här då?

    Det är förmodligen bäst att tiga, allt man säger kan vändas emot en :-)

    NI är i alla fall väldigt trevliga och NI är bäst, synd att inte alla trevliga karlar hittar ER.
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. jag förstår vad du menar och kul var det också

    SvaraRadera