lördag 11 juni 2011

Heja Lava!

Guuud vad jag är glad! Vi har varit på SSPK:s utställning i Stockholm idag. Lava skötte sig så underbart bra... hon är så glad och följsam. Vi fick EXC och sen även CK. Efter öppenklassen så trodde jag att Lava var den enda som stod och kunde ta CERT... men jag var inte säker... Men så gick vi in i bästa tik och då insåg jag att det var klart... Min, Karins, Henriks och Sixtens lilla Lava Lurifax fick sitt andra CERT!!!!

Att hon blev slagen av tre jättefina championtikar gjorde mig absolut ingenting... Jag var så innerligt glad!!! Duktiga, DUKTIGA Lava!!! Till på köpet fick Lava ett SKBV-kort. Så kul!

Nu ska vi till Avesta nästa helg, då står hon inför Championat. På sin tvåårsdag och allt! Jag inser ju att oddsen för att hon tar det då är ganska höga... det är aldrig lätt att ta det sista certet... Men nu har vi bara ett kvar och det kommer vi att fixa i sommar :) Hon är så duktig och sköter sig fantastiskt! Så NÅN domare kommer gilla henne under sommaren... det är jag säker på!

Lava med sina rosetter, tack för lånet av bilden (eller... jag snodde den helt enkelt *fniss*)

2 kommentarer:

  1. Kul att ses igen, synd bara att man inte fick träffa snygg Lava.
    Halsbandet som Affe har finns på www.kettas.se
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Gratulerer så mye med certet! Og lykke til neste helg. Vi prøver på spesialen den 25. :)

    SvaraRadera