onsdag 15 juni 2011

Mälarn!

Jag glömde ju att berätta om Mälarpinschern!!!

I söndags var det Mälarpinschern, årets (för det mesta) bäst besökta utställning. Vår inofficiella utställning i klubben. Vädret var "bättre" än på lördagen... Lördagens väder gjorde oss svimfärdiga, det var så varmt och stod heeelt stilla så vi mådde på riktigt fysiskt dåligt. Illamående och yra! Men på söndagen var det bättre! Svalare, molnigt och lite regn i luften. Kom lite grann under en liten stund, men uppehåll mestadels under dagen.

Jag fick visa Ibsen i öppenklassen hanar och han skötte sig fin-fint! Han är en mycket trevlig och snygg kille! Han fick en andraplacering i klassen utan HP, men både husse och matte var glada ändå :) Jag tyckte själv att han definitivt värd HP, men det tyckte inte domaren. Sen var det Oliver, Mirkas ena veteran som behövde handling :) Han blev tvåa efter Musse och inte heller han fick HP. Efter det kunde jag sitta och titta på tikarna fram till Championklass. Då gick jag in med Celma, hon tramsade runt som sjutton. Toktrött efter lördagen och var inte alls fokuserad. Fick jobba hårt med henne, placeringen blev tvåa i championklassen med HP. Hon slutade sen på tredje plats! Duktiga Celma!

Efter de individuella bedömningarna så betades Avelsgrupper, uppfödargrupper, parklass, bästa huvud & uttryck, bästa rörelser, bästa valp, bästa junior, bästa veteran och Bäst i rasen av. Tror inte jag missade nåt?

I avelsklass tävlade vi med Blessin och tre avkommor: Dora, Celma och Totte. Där kom vi tvåa efter Lilla Enebys Faboulus Rocko med sina snygga söner. I uppfödargrupp knep vi tredje platsen för Rivendells räkning med samma hundar som i avelsklass. I parklassen tävlade jag med Totte och Celma, dom kom trea. Och här vill jag säga: TACK alla som ställde upp och hjälpte till i grupperna! Mirka, Mari och Jenny, utan er hade dte varit stört omöjligt att gå in. TUSEN tack!!!

Jag fick visa Musse i bästa huvud och uttryck, och för att vara ärlig så minns jag inte om jag vart avtackad eller placerade Musse där. Felåt, men jag är lite vimsig. Oavsett så var det en riktig trevlig dag! Lite sliten i kropp och knopp efter lördagen men det var väldigt trevligt! Nästa år är det jubileum för den utställningen, så jag hoppas på att det blir en hejdundrande dag då med!

Jag har lite idéer inför den dagen... får se om jag kan få till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar