lördag 25 september 2010

Pendeltåg

Sen jag åkte tåget mellan Häggvik och centralen i mina unga år ;-) har mycket förändrats. Jag har förändrats, tågen har förändrats och miljön utanför är förändrad. Jag skulle gärna åka runt och kika lite men är ganska livrädd för att stöta på någon.

Någon: Hej! Vad kul att se dig!
Jag: Hej, ja vad kul. Att se dig alltså.
Någon: Vad gör du här? Vart bor du?
Jag: Jag är bara här och kikar runt lite, jag bor i Nyköping annars.
Någon: Jaha! Vad gör du där då?
Jag: Pluggar...
Någon: Ok, vad spännade!
Jag: Ja, jag trivs.
........
........
Någon: Jaaaa.... Men jag ska väl gå vidare. Men vi akn väl höras! Vora skoj att dra ihop nåt med gänget!
Jag: Ja, vi hörs! Vore skoj, verkligen...

Vi kommer aldrig höras igen, OM det skulle ske så är det allt som oftast på FB och det blir sällan nåt mer än nåra korta meddelanden. Så jag vet inte... Vissa någon:ar skulle vara kul att se igen, vissa inte. Många har lixom vandrat ut ur ens liv och får inte plats nu.

Lite nostalgi finns det ju i väggarna på pendeltåget oxå... Man har ju haft massa skoj här med! :-D
Published with Blogger-droid v1.6.0

1 kommentar: