måndag 20 september 2010

94%

Det är inte bra att SD kom in i riksdagen, det kommer inte gynna Sveriges politik och framtid. Det är ramaskri om att dom nu sitter med i riksdagen. Och ja, jag håller med. Det är inte bra. Inte bra alls. Det som man ändå får tänka på är att 94% har ändå sagt nej tack till SD och lagt sin röst på andra partier.

Varför blev det så här? Vem vet... Men jag kan ändå tycka att det är fel att skylla på den borgerliga regeringen som suttit i 4 år. Inte heller är det S, Mp eller V :s fel. Att dom som känner att detta är en sån stor fråga alla ursprungligen skulle komma från samma block, det tvivlar jag på. Jag tror att i tuffa tider så samlas det folk runt de extrema frågorna och de år som har varit har varit tuffa. Det känns som om det kan tänkas komma en anings extrema åsikter ur folk när man står själv och kämpar i olika situationer. Det är lätt att skylla på nån eller något då. Det är lätt att sitta och fundera på de små frågorna då och inte tänka i större perspektiv.

Nu kommer vi inte veta förrän på onsdag hur det verkligen ser ut och hur det blir. Jag har svårt att tro att Mp kan tacka nej till ministerposter och ställa sig negativ till att få vara med om dom blåa frågar. Som dom sa, det kan tänkas att Mp till och med "måste" få vice statsminister-posten. Och jag kan tänka... säger dom nej till det? Säger dom nej till att, första gången dom får möjlighet att sitta med i riksdagen, sitta som näst största parti i Alliansen? Dom är större än C, Fp och Kd. Så dom närmaste dagarna blir ganska spännande. Eller ska vi säga, mycket spännande :)

Men nu mina vänner, nu måste jag sova. Det är skola imorgon och jag lär väl sova lite innan det är dags att gå upp igen. Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar