söndag 12 september 2010

GALEN!

Jag vet, ni behöver inte säga nåt. Jag BORDE tagit tag i det tidigare, jag borde... jag borde! Men nu började jag i torsdags... och har inte kommit på EN ENDA JÄVLA idé. Eller jooo! Idéer har jag haft. Men det bara GÅR inte att få till det. För en stund sen spunkade datorn... hängde sig. En del av det jag pillat med försvann. VAD ANNARS! Jävla skit!

Så då raderade jag allt, kastade bort det bara. VÄCK! Bra jobbat Kattis. Hur ska du nu lösa uppgiften till imorgon? Va? Dumma pucko...

Så här lyder uppgiften:

Uppgift till 13/9 Adidas Predator X
Nu är det fotbolls-VM, därför får ni följande uppgift.
Kund: Adidas
Produkt: Adidas Predator X (Serie fotbollsskor)
Målgrupp: Fotbollsspelande killar och tjejer mellan 17
och 20 år.
Syfte: Sätta nya Predator X i medvetandet hos målgruppen
som det självklara valet av fotbollskor.
Budskap: Kom på själva.
Uppdrag:
1. Ni skall designa en ny förpackning som passar produkten
och tilltalar målgruppen.
2. Gör minst en enhet i en guerillakampanj.
3. En fortsättning med minst en annons (och gärna en
reklamfilm). Om annonserna skall gå utomhus, i dagspress
eller magasin etc. får ni välja själva.

Ja, enkelt va? Och det ska vara klart imorgon. Och jag har... typ inget kvar. INGET. Starkt Kattis, jävligt starkt. Gissa vad mer då? Jo förstår ni, vi ska ha betygssamtal imorgon i ämnet Grafisk Formgivning. Jo, det lär ju gå strålande. Första uppgiften till Tomas lektion som jag inte kommer ro i land. Jag har gjort alla andra med varierande resultat. Varit närvarande och deltagit... men du blir det en lucka. Och det på "betygs-dagen". Strålande CB... strålande!

Jag har iallafall mailat en tjej som jag hoppas kan vägleda mig lite i mitt sökande efter praktik. Jag har mer och mer insett att jag nog ska försöka rikta in mig på det här med att skriva. Jag vet att jag måste lära mig mycket mer om nån inriktning... och jag har insett mina begränsningar i just grafisk form. Men kanske att jag kan försöka mig på det som kallas copywriter. Eller jobba med bild och text på mall-nivå. Montering... eller kanske textbehandling. Jag gillar text. Jag gillar att skriva.

Men vi får se om hon kan ha nån idé. Jag vill ju lyckas hitta en plats för mig inom detta... och så klart hoppas jag på att det ska gå vägen. Fick ett SUPER-bra omdöme från Länsstyrelsen. Lars hade skrivit ett väldigt bra praktik-intyg så får jag bara kontakt med rätt människor så kan jag nog hitta nåt grymt bra ställe att lära mig mer på.

Jaha... nehe. Om man skulle ta och gnugga sina geniknölar ett tag till...? Jävla fotbollsskor... blir tookig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar