tisdag 23 mars 2010

Mörkrädd

Jag är mörkrädd. Så är det. Fånigt men sant. Men idag vart det lite skrattretande faktiskt.

Lägenheten där jag bor ligger i källaren på en villa. Så det är bara nåra få fönster här. När man går in i badrummet så är det bäcksvart... och det är en liten hall mellan rummet och badrummet som oxå är bäcksvart. Så jag måste passera genom hallen när man ska till badrummet... jaaa... ni fattar.

Och hallen kan jag fixa eftersom rummet ger lite ljus... men sen vill jag inte låta dörren stå öppen för ljudet från tv:n låter rätt högt ut i hallen... och hallen leder ju upp till övervåningen... vill inte störa! Så jag drar igen därren efter mig och det blir SVART. Samtidigt slår jag på strömbrytaren i badrummet. Den tar lite tid på sig, för det är lysrör... så det blir ett par låååånga sekunder med bäcksvart. Vet ni vad jag kom på idag att jag gör??

Blundar. För att inte jaga upp mig för att det är mörkt. Logiskt. Inte mycket. Men jag log lite idag när jag kom på att jag gjorde så. Lite pucko till vardags... jo så är det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar