lördag 27 mars 2010

Lördag och nattlinne på fortfarande!

Jag knallar i nattlinne fortfarande! Mysigt! Jag sov rätt länge... sen åt jag pannkaka till frukost... fick pannkaka istället för våfflor i torsdags och då fanns det kvar. Mysig morgon!

Ska ut sen tänkte jag, ska jogga upp till Högklint är tanken. SKÖNT!

Men än så länge behöver jag inte klä på mig. Jag får det! Jag fåååår vara lat! Men det är väldigt konstigt att inte ha hundarna med mig. Och jag vet att det kommer vara ännu konstigare att komma hem sen och bara få tillbaka en hund. Den första veckan kommer nog vara fylld av känslor kring allt det. Usch.

Jag saknar båda hundarna väldigt mycket... det är otroligt tomt. Den ena är borta på hundkollo hos Johan och har det underbart bra med honom och Zingo. Den andra kommer aldrig tillbaka. Satt med mobilen igår och kollade igenom bilder och filmer. Ghibli finns med på massor av bilder och filmklipp... Jag måste på nåt sätt hitta styrka i att arkivera lite sånt... hemsidan måste göras om... jag måste hitta ett sätt att städa undan det som finns dubbelt av. Det här är jättekonstigt... jag har haft mina två ullbollar i 4 år nu. Ghibli har varit hos mig i 10... Så det är svårt att förstå att en del grejjer ska bort.

Jag vet inte om jag kommer kunna ha en hund till på länge.. men jag tror att jag och Blessin ska ha en tid att bara vara vi två nu... Och vart ska jag kunna hitta en hund som passar mig så bra som Ghibli gjorde?? Jag kan inte spara nåt från Blessin... Hon ska ju inte ha mer valpar... Och Ghiblis avkommor går ju i avel lite titt som tätt... men när kommer kombinationen för mig? Och kommer jag KUNNA ta en puppis då?

Än så länge är jag inte mogen att ens leta efter en ny hund heller... men tankarna finns ju där. För jag tror att Blessin inte vill vara själv egentligen... och jag tycker att hon mår så bra med en annan hund som sällskap. Jag får låna nån då och då kanske... ;o)

Många tankar och många funderingar. Nu ska jag laga lunch.

1 kommentar:

  1. Totte (och Rebel) står redo närhelst du känner att du måste ha en till hund ett par timmar eller ett par dagar :).

    Många, många kramar!

    SvaraRadera