fredag 26 mars 2010

En vecka till ända...

Nu har Gotland varit min postering i en vecka. Och vilken vecka! Ni som är lite med... vet ju att jag inledde med lunch med landshövdingen och insynsrådet. Veckan har varit innehållsrik och avslutades med en fredag med sol och 17 grader. Vad ska man säga?

Tack för välkomnandet Gotland!

Även om jag skrivit om en massa tokigheter på bussarna och kanske framställt Gotlänningarna som en aning... knasiga... Så är det ju egentligen JAG som är en ankunge bland svanarna!

Ön är bedårande vacker och jag inser att vinterjackan har spelat ut sin rätt. Gotland är en plats som alla borde få uppleva mer än som sommar-paradis. Det finns så mycket som man inte kan uppleva när ön är full med turister.

Och mottagandet på Länsstyrelsen har varit mycket trevligt! Jag har fått presentera mig på intranätet med bild och allt.... sen även skrivit en del artiklar. En senast idag... Det kommer bli mycket bra detta!
Lars frågade idag: Kattis, skriver du varje dag i din blogg?
Jag svarade: Jaaa... det gör jag. Iallafall nästan varje dag.
Han sa: Kan inte du skriva en krönika som vi kan publicera på intranätet och i lokaltidningarna?
Jag svarade: Oj... jaaa kanske...

Det roliga var att Johan sa samma sak igår: Du borde skriva en text och skicka som insändare varje måndag till tidningarna.

Men jag vet inte. Det är ju en sak att jag skrivet tok HÄR... men att skriva seriöst till tidningarna... vet inte! Vad tycker ni?

5 kommentarer:

  1. Klart du ska göra det fattar du väl...
    Värsta collta saken jö..
    Tveka inte jag vet att du kan..
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Givetvis ska du det, du ÅR väldigt bra på att skriva. Ta chansen, tänk vad många män på Gotland som blir nyfikna och då kan ni lägga pussel tillsammans :D
    Kram
    Mamsen

    SvaraRadera
  3. Klart du ska! Du är duktig på att skriva. Du har ju redan varit med i Hundsport och det var jättebra :) Kör hårt!

    SvaraRadera
  4. Men självklart ska du göra det! Du kan och du är bra på att skriva!
    Kram från systern i Sthlm

    SvaraRadera
  5. Kör hårt:)

    //Sofia och Gibson

    SvaraRadera