torsdag 25 mars 2010

Idag gick jag!

Jag vågar fasen inte åka buss mer! Så idag gick jag till jobbet. Det är inte så långt alls, det tog 40 min. Så det var skönt faktiskt. Jag gick väldigt lugnt, ville inte bli så varm. På vägen hem kan jag gå på, då gör det inget om jag blir svettig.

Så länge det inte är regn och storm kan jag ju både cykla och gå. Idag vart det att gå. Tror att jag ska ta en sväng till ÖB efter jobbet. Så då kan jag gå dit och ta bussen utanför sen.

Det är oxå en rolig grej förresten! Busshållplatserna brukar ju heta vägnamn, eller kanske ormådesnamn. Inte på Gotland! Här heter det "ÖB" eller "Pastavagnen". Det är sant! På den tur som jag åker finns det just "ÖB", "Pastavagnen", "Bilcity" och "Kungsladugården". Hihi! Det är lite festligt... ska se om jag kan ta en bild på det, det står ju i bussen vilken hållplats som kommer näst. Vi får se om jag vågar... det kanske är fullt med folk... *ler*

Jag trivs så bra här! Jag vill hitta en MAN som bor här! Iiiiiiiiiii!

1 kommentar:

  1. Sätt upp detta blogginlägg på några anslagstavlor på ön ;)

    Kram

    SvaraRadera