onsdag 24 mars 2010

Det är nåt fel på mig!

Hahaha! Jag tänkte inte att jag skulle berätta detta... men jag gör det ändå!

Jag åker ju som bekant buss till jobbet som landshövdingsassistentspraktikant och det är ju ett äventyr varje dag. Igår fick jag ju klart för mig HUR man gör med busskortet, i vilken ordning och så där. Idag, med en natts sömn emellan, så var det tydligen inte riktigt lika klart igen.

Jag går på bussen, säger "Jag vill åka till Visborg" och håller mitt kort redo. Men nu ställer chauffören till det ordentligt igen! Han frågar: "Har du busskort?" Jaaa... säger jag och i samma sekund känner jag att jag fångas i ett tvångsbeteende... hahaha! Handen förs upp till grunkan och jag håller fram kortet framför den... PIIIIIP! Rött sken!

Hur svårt kan det vara????? Herregud!

Chauffören: Naj naj, jag måste jau sla in först vart diu ska aåke.

Ja, det vet jag väl! (ville jag svara... men höll mig) Herregud vad svårt det ska vara att göra saker och ting rätt! Hahaha! Tre dagar på en ny plats och en massa tok redan. Vart ska detta sluta?

2 kommentarer:

  1. Hur blev det med cykeln då?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Om du ser några män i vita rockar komma mot dig, bli inte rädd, spring inte. De kommer för att hjälpa dig.

    SvaraRadera