onsdag 24 mars 2010

Helt sjukt...!

Jag vet att det verkar som om jag är dum i huvudet... men jag har en sak att berätta om mitt bussåkande.

Scen som utspelade sig på bussen när jag skulle åka hem:

Jag: Jag vill åka in till busstationen.
Han: Varsågod!
Jag: Men ska jag inte betala?
Han: Men diu haar jo kaort.
Jag: Ja, men det är ett börskort. (Heter så... mitt kort... typ kontantkort)
Han: Jao... men gå pa diu!

Ok. Så nu funkade det inte ens så som jag SKA göra!

Men vänta... det kommer mer... Nästa buss (åkte in till stan och bytte):

Jag: Vibble.
Hon: Ok, det blir 14 kr.
Jag visar att jag har kort som jag vill betala med...
Hon: Har du kort?
Jag: Ja...
Hon: Men lägg det mot läsaren bara...
Jag: Ok, men det är ett börskort.
Hon: Jao... säger hon bara.
Jag lägger det mot läsaren... PIIIIP! Rött sken!
Hon: Jahaaoooo.... ett Börskort!
Jag: Jaaaa...

Förklara för mig... VAD ska jag göra? Busskort och Börskort är tydligen svårt att höra skillnad på... Men HUR ska jag göra mig förstådd???

2 kommentarer:

  1. Kan inte din klasskompis som kommer därifrån skriva en skylt på Raukländska? På ena sidan att du vill till hållplatsen vid jobbet, och på andra sidan att du vill till Vibble (med BÖRSKORT) .. o så hänger du den runt halsen på morgonen!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha - den var bra! En skylt om halsen! :D Då blir det som när du flög till Gotland när du var liten! ;D
    KRAM från Storasyster

    SvaraRadera