torsdag 6 januari 2011

Med risk för att bli tjatig

Jag har funderat en massa på det här med Årets Hund-tävlingen i sektionen. För min del känns det ledsamt att det blivit som det har blivit. För alla del. Tror inte ens styrelsen tycker att det var ett bra beslut, nu när dom vet vad vi tycker om det.

Om du har en pinscher och/eller föder upp rasen, kan du inte skicka ett mail till mig om hur Du tycker att dessa kategorier, Årets Avelstik/hane och Årets Uppfödare, skulle kunna utformas så att dom blir så rättvisa som möjligt? Jag har min tanke om det, men jag vill veta vad ni andra tycker.

Just nu pågår en jättebra diskussion om en annan kategori som skulle kunna läggas till i tävlingen. Tycker verkligen att det är nåt vi bör titta på och fundera över. Men kika in på Cathrine Eklöfs diskussion om det på FB, det är en bra grej.

Så jag skulle vilja ta upp till diskussion även dessa som styrelsen tog bort. Men jag känner lite grann att jag börjar så här i bloggen och du som känner att du vill diskutera det, maila mig privat eller skicka ett privat meddelande på FB. Det är absolut inte så att jag tycker att det är nåt jag inte kan eller vill prata om på FB, men jag vill sitta i lugn och ro och fundera kring det. Det vore kul om ni kommer med idéer och tankar kring hur man kan utforma statuter som fungerar och blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar