lördag 8 januari 2011

Inte så korrekt av mig kanske...

Jag mailade ju anmälan till Årets Hund, kategorin Årets Avelstik, för ett tag sen. Här är mailsvaret jag fick och mitt, kanske en ANINGS plumpt skrivna, svar tillbaka:


Till: Catharina Bergman
Ämne: Re: Årets hund

Hej
Den tävlingen finns inte med i Pinschersektionens statuter för 2010
så det kommer inte att finns någon kategori för Årets Avelstik resp
Årets Avelshane.
Däremot har SSPK denna tävlingskategori.

Med vänliga hälsningar
Anna Borg
Sekreterare i Pinschersektionens styrelse 2010

Svar från mig till styrelsen:

Hej!

Det var fasen det dummaste jag har hört på länge. Shit vad sur jag
blev nu! Vem har bestämt att den kategorin ska tas bort? Och varför??
Har inte sektionen råd med rosetter till dem eller vad? Jag hoppas
VERKLIGEN att rosetter finns då till MINST top 5 för de övriga.

Nej fy fasen, det var det dummaste och fånigaste jag varit om. Snålt!

/Kattis Bergman

Svar från styrelsen:

Hej

Styrelsen har tagit emot denna skrivelse och kan inte besvara den utan ett styrelsebeslut.

Med vänliga hälsningar
Anna Borg
Sekreterare i Pinschersektionens styrelse 2010

Jag vet inte om jag tycker att jag var så korrekt i hur jag uttryckte mig... men det blir ofta lite så där när man reagerar snabbt och inte tänker sig för. Visserligen känner jag precis så som jag skrev, men kan tänkas att jag borde formulerat mig lite bättre. Drog lite på munnen när jag fick det sista svaret... "kan inte besvara den utan ett styrelsebeslut". Lite roligt att det kommer ett så korrekt svar tillbaka. Jag roas av sånt... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar