torsdag 27 januari 2011

Alla verser?

Ja, må hon leva!
Ja, må hon leva!
Ja, må hon leva uti hundrade år!
Javisst ska hon leva!
Javisst ska hon leva!
Javisst ska hon leva uti hundrade år!

Och när hon har levat
Och när hon har levat
Och när hon har levat uti hundrade år!
Ja, då ska hon skjutas.
Ja, då ska hon skjutas
Ja, då ska hon skjutas på en skottkärra fram!

Och när hon har skjutits
Och när hon har skjutits
Och när hon har skjutits på en skottkärra fram!
Ja, då ska hon hängas
Ja, då ska hon hängas
Ja, då ska hon hängas på en häst bak-och-fram!

Och när hon har hängts
Och när hon har hängts
Och när hon har hängts på en häst bak-och-fram!
Ja, då ska hon dränkas
Ja, då ska hon dränkas
Ja, då ska hon dränkas i en flaska champagne!
Hur många av er sjunger HELA denna sång? Jag vet, lite ego att fråga det idag… men om det är nån som missat det… SÅ ÄR DET MIN FÖDELSEDAG IDAG! :D
Hurra Hurra Hurra HURRAAAAAA!
Åldersnoja? Nej nej, jag är stolt över mina 35 år. Efter jag fyllde 25 så är det bara en siffra, jag är inte en dag äldre än jag känner mig. Livet är väl så mycket mer än en siffra?
 
 

11 kommentarer:

  1. ag ska erkänna att jag inte ens har hört den sista versen och inte det med hästen heller :D och då har ju jag ändå LITE högre siffra än du.
    JÄTTEKRAM

    SvaraRadera
  2. vad är det för dag idag? det är ingen vanlig dag för det är Kattis födelsedag!!HURRA HURRA HURRAAA.
    Stinis o Canyo skickar dig alla våra önskningar till dig

    SvaraRadera
  3. finns en till vers:

    och när hon har dränkits.
    och när hon har dränkits.
    och när hon har dränkits i en flaska champange!
    ja då ska det grävas.
    ja då ska det grävas.
    ja då ska det grävas ner till myrornas-land! ;]

    SvaraRadera
  4. Och när hon har drunknat
    och när hon har drunknat
    och när hon har drunknat i en flaska champagne.
    Ja då ska hon firas
    ja då ska hon firas
    ja då ska hon firas med en jättelång sång.

    Ja må hon leva
    ja må hon leva...... osv

    hipp hipp
    HURRA HURRA HURRA HURRA

    SvaraRadera
  5. Jag letade upp denna sidan det var väldigt kul

    SvaraRadera
  6. Känns som att de finns en hel uppsjö av verser till denna melodi! Jag har hört att efter de har skutits på en skottkärra fram så ska de begravas i en kista full med guld!! Man kan nog göra den här födelsedagssången hur lång som helst beroende på fantasi o påhittighet!! /Jon i Vassen

    SvaraRadera
  7. Dena sången är absolut bäst!

    SvaraRadera
  8. Jag håller också med

    SvaraRadera
  9. Jag är van vid en annan version av texten
    Och när hon har levat uti hundrade år!
    Ja, då ska hon skjutas.
    Ja, då ska hon skjutas
    Ja, då ska hon skjutas med ett hagelgevär

    Och när hon har skjutits
    Och när hon har skjutits
    Och när hon har skjutits med ett hagelgevär
    Ja, då ska hon grävas
    Ja, då ska hon grävas
    Ja, då ska hon grävas ner i en grav så grund

    SvaraRadera