fredag 14 januari 2011

Ålder

Konversation på lunchen:
 
Han: Har du barn?
Jag: Nej det har jag inte.
Han: Det är alltid svårt det där… man vet inte riktigt hur man ska avgöra det…
Jag: Nej , så är det ju. En del väntar ju med just det här med barn.
Han: Hur gammal är du?
Jag: Gissa!
Han: Oj, det där är ju så svårt…!
Jag: Nej, det är roligt!
Han: Tycker du ja! Men ok… jag gissar… 32?
Jag: Jag fyller 35 om två veckor så det var ju inte så illa gissat! (Grämer mig liiiite över att han gissade över 30…! Jag känner mig inte ett år över 29!)
Han: Jag tänkte först 28-29… men sen känner jag att du är så säker och trygg…
Jag: Jaha, vad roligt att du tycker det.
Han: Och det kommer med åren. Ungdomar kan ibland verka så självsäkra, men egentligen är dom osäkra.
Jag: Jo, så kan det vara.
Han: Men du är rak och trygg, socialt kompetent… och det lär man sig med åren.
 
Med åren… så många är det väl ändå inte??? :D
 

1 kommentar:

  1. I alla fall tillräckligt för att vara trygg och socialt kompetent, för det mesta ;-)

    Kram

    SvaraRadera