lördag 22 januari 2011

Frisk i magen, sjuk i huvudet

Jag fick ordning på magen i torsdags, det var mycket bra! Så himla drygt att vara sjuk i den delen av kroppen... svårt att få nånting gjort på nåt vettigt sätt. Så jag packade handväskan och ställde ordning allt för att jobba på fredagen...

Vad händer då? Jo då får jag frossa och nån har hällt syra i min hals. Så det vart att vara hemma fredag med... pinsmt och såååå inte kul. Knaprar Alvedon för att hålla febern nere och suttar halstabletter. Lindrar lite medans man suttar iallafall. Idag har det börjat knastra i öronen oxå... inte bra. Inte bra alls. Det brukar vara början till öroninflammation. Så nu måste jag ta lite nässpray till kvällen så det inte kloggar igen.

Jag tycker just nu att: VARA SJUK ÄR BAJS.

Men jag fick tummen ur att börja på en hemsida iallafall. Den är nästan klar. Nåra undersidor som måste fixas och sen lite millimeterfix som jag måste pilla med. Jag satte mig igår på dagen när jag ändå inte orkade göra nåt annat. Det värsta är att jag blir så manisk... Jenny tycker jag blir otillgänglig. Att jag inte går att få kontakt med. Och det stämmer nog.

Efter Lets Dance så satt jag lite... sen skulle vi sova. Innan jag hade "ska bara" så hade Jenny somnat. Hon är oxå dyngförkyld så hon låter ganska mycket när hon andas... så jag kunde inte sova. Så jag gick ner och "skulle bara" lite till. Sen somnade jag av utmattning... Jenny vet inte att jag gick upp igen, så säg inget till henne. Sen när jag skulle sova igen, efter "ska bara", då stoppade jag i öronproppar. Tyst som en mus vart det i öronen då.

Efter frukost idag gjorde jag klart hemsidan till vad den nu är. Inte alls manisk... Jenny gick upp och kollade sin dator, pratade med en massa kompisar i telefon och sov en stund. Så kom hon ner och sa att det var dags för lunch... Då insåg jag att jag måste ta en paus. Jag sitter inte så bra vid köksbordet och med en låg stol, så jag har jäääätteont i axlarna... Nu får resten vänta tills imorgon eller en annan dag.

Här finns hemsidan att se om någon vill kika in.

Som sagt inte helt klar, men nu orkar jag inte mer just nu. Jag måste ägna mig åt min kombo lite grann oxå ;) så vi behåller husfriden!

4 kommentarer:

  1. Hemsidan blir jättebra Kattis!

    Hoppas du kryar på dig till måndag!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  2. Hahaha!! Gick du upp igen?? Tok!

    SvaraRadera
  3. Jätte-fin sida och jag tycker du är en helt-normaltokig Kattis ;) Det där maniska är en dom sidorna hos dig jag mest kan relatera till du härliga människa!! KRAMIS

    SvaraRadera
  4. Agneta: Tack så mycket :)

    Jenny: Nu vet jag INTE vad du pratar om... *visslar*

    Cathrine: Ja, du vet ju hur det är... :D Man ska ju bara göra en grej till...! Kramis!

    SvaraRadera