onsdag 19 januari 2011

Autobahn

Spydde i måndags, tisdagen gick ganska bra. Natten till onsdag, idag, var det autibahn i magen. 6-7 gånger på muggen under natten. Magknip under dagen och tre gånger besök på muggen. Nu kör det i magen igen. Och som om det inte är nog: ont i halsen på ingång.

Ja, vad säger man? Världsklass eller?

Dom vill inte se mig på jobbet förrän jag är helt frisk i magen, vi sitter i kontorslandskap och dom vill inte att jag ska sitta där och smittas. Jävligt kul andra vecka på jobbet. Skulle ha köpt vitt bröd idag. Men yoghurt har jag iallafall köpt. Men jag hatar min mage ibland. Jag förstår inte vad jag gör fel. Nu är ju julens frossa över och jag har slutat med en massa snask och sånt. DÅ blir jag taskig i kistan.

Ibland undrar jag om det är på pin ki. Alltid när det blir nåt nytt i livet, en omställning så reagerar magen negativt. Och jag försöker alltid att se till att äta bra och sköta kosten just vid dessa tillfällen, för att jag vet att magen är känslig. Men den här gången kan jag verkligen inte förstå varför. Så jag blir skit-ledsen, det är verkligen inte roligt och jag skäms inför dem på praktikplatsen. Svårt att förklara på ett bra sätt med. BLÄ!

3 kommentarer:

  1. Det är väl verkligen inget att skämmas för. Inte kan man hjälpa att man blir sjuk i magen heller.
    Jag förstår hur du känner, eftersom det alltid händer när du börjar på något nytt.
    Det är förmodligen så att när du börjar träffa nya och fler människor så finns det nya och fler baciller. Det är ungefär som när barnen börjar på dagis eller skolan.
    Du blir nog bra snart ska du se. Ni har väl inget fel på vattnet?
    Stor kram från Mamsen

    SvaraRadera
  2. Tack mams... du är bäst!

    Jag tror inte att det är nå fel på vattnet, Jenny är ju frisk i magen. Men kanske att det är som du säger med nya baciller och så, en del har ju barn av dom som jag jobbar med.

    Men det är så himla jobbigt!

    SvaraRadera