tisdag 1 februari 2011

Like a log

Igår var jag på utflykt med jobbet på eftermiddagen, det gjorde att jag vart ganska sen hem. Jag var på en föreläsning som en kollega hade, hon är synskadad och föreläste om den problematik hon står inför varje dag. Det var intressant och jag fick prova att gå med vit käpp. När jag kom hem hade  Jenny börjat med maten, vilken tur jag hade! Vi åt och sen kollade vi på Solsidan på Tv4 play… När det var klart så diskade jag lite, sen var det dags att gå med hundarna. När jag kom in borstade jag tänderna och tvättade av mig. La mig i sängen strax efter 22 och somnade som en stock.
 
JÄTTETRÖTT var jag. Sov väldigt gott hela natten och vaknade bara framåt morgontimmarna. Jag har ju en förmåga att alltid vakna en liten stund innan jag ska gå upp. Och i samma sekund som klockan ringer kastar sig hundarna upp och ner för trappen. FRUKOST! Tokhundar… Sen springer dom upp igen och sover som små grisar en stund till.
 
Igår lämnade jag ifrån mig mitt första riktiga jobb. Najs! Fick göra ett omslag till en rapport. Idag fick jag mitt andra jobb. En folder med gammal Banverketprofil ska göras om till nya Trafikverket-profilen. Ska bli kul! Alltid kul att få göra egna saker som verkligen ska användas.
 
Ikväll måste jag tvätta och städa lite i mitt rum. Behöver byta lakan, men mitt ombyta ligger i tvätten… så det blir till att fixelidongrejja lite ikväll. Men först jobba!
 

1 kommentar:

  1. Hej Cattis, alltid kul med nya hemsidor för jag trodde att alla bara addade på facebook!!! Ni verkar ha roligt tillsammans du och dina nya hyresvärdar-2 o 4-fotade!!!
    Skall bli intressant att följa nya valpar. Lycka till. Jag skall även bättra mig o uppdatera igen!! Ha det/Kramar från Carin o Buster

    SvaraRadera