onsdag 23 februari 2011

26 minuter

Försov mig idag. Inte bra. Jag blir stressad av att inte gör saker enligt mina rutiner på morgonen. Klockan ska ringa 05.55, idag vaknade jag av mig själv och undrade varför det var så ljust ute. Kollade klockan... 06.34.

Kastade mig ur sängen, ner och ge hundarna mat, toa, upp och slå på vattnet till duschen, bädda sängen, plocka fram kläder, duscha... När jag kom ut ur duschen var klockan 06.47. Fort klä sig och borsta tänderna. Plocka ihop alla prylar och ner för trappen och fixa håret. Lite frukost i en burk (tur att jag kokade ägg igår!) och ner med matlådor i min påse. Då ringde klockan, dags att gå till bussen kl 07.00. På med halsduk, mössa, skor och jacka... Grabba väska och matlådepåse och ut.

På 26 minuter var jag klar att gå i vanlig tid trots att jag försov mig 39 minuter. Det är bra stressat! Jag gillar inte att stressa... Men det gick ganska bra idag ändå... Somnade strax efter 22 igår så drygt 8 timmars sömn är strålande!

Nu står jag och väntar på den buss jag brukar se bakarslet på, kommer komma tidigt till jobbet. Då kan jag äta min frukost i lugnoch ro. En stressmorgon då och då om man får sova så gott som jag inatt... ja det är ok!
Published with Blogger-droid v1.6.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar