onsdag 16 februari 2011

Supertrött

När jag kom hem igår, även om jag var tidig hem, så var jag så trött… Kändes som grus i ögonen. Men efter lite mat så kändes det bättre. Hamnade vid tv:n en stund och slog sen på datorn. Där fanns en massa mail att gå igenom och det blev sent innan jag kom i säng. Vaknade med sprängande huvudvärk och trodde inte att jag skulle ta mig ur sängen. Satans migrän, tänkte jag. Men jag gick ner och gav hundarna mat och tog ett stort glas vatten och två Alvedon. Stapplade upp till duschen och satte på VARMT… Efter duschen kändes det bättre. Inte bra, men bättre.
 
Så jag tog mig till jobbet i alla fall. Så nu sitter jag här och undrar hur fasen jag kunde glömma kartan med Alvedon hemma!?
 
En ganska gullig grej utspelade sig på bussen idag, bakom mig satt en mamma med sin lilla pojke:
 
Mamman: Jag hörde att ni ska ha friluftsdag nästa vecka.
Pojken: Ja! Det ska bli kul.
M: Vad har du valt att göra då?
P: Vara inne och rita.
M: Men är det inte så att ni ska vara ute och göra nånting?
P: Jo, men jag vill rita.
M: Jaha, vad säger fröken om det då?
P: Jag har inte sagt det till henne.
M: Nehe, ok, men du får väl prata med fröken om det för jag tror inte det finns att välja att man kan vara inne och rita.
P: Men det finns ju ingen sittlift i pulkabacken ju!
M: Nej, det gör det ju inte förstås. Ville du åka pulka annars?
P: Ja, men det finns ingen lift. Inte ens knapplift.
M: Men är backen så lång så du måste ha lift då tycker du? Har du inga ben att gå med?
P: Jooo… men om man åker lift så orkar man åka fler gånger förstår du. Det är så jobbigt att gå upp så man orkar inte gå så många gånger och då får man ju sitta nere och vänta tills alla som orkar gå upp har åkt klart. Sen får man åka hem. Och då är ju jag redan hungrig.
M: Jaha, du tänker så.
P: Ja… det har Anders Nilsson sagt.
 
Jag tyckte det var lite charmigt… Jag log för mig själv och tänkte att det är stora tankar som snurrar i en liten pojkes huvud J
 

2 kommentarer:

  1. Ja det var gulligt och som sagt, det vore kul att veta vad barn tänker om allt, eller inte :-)
    Du, huvudvärken kan vara en biverkan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Barn är härliga, å säger så kloka saker
    kram vännen, drick mkt vatten

    SvaraRadera