tisdag 8 februari 2011

Redan tisdag

Helgen sprang iväg! Vi kollade Lets Dance på fredagen och storhandlade på lördagen. Sen var det mello på lördagen och såsa i soffan på söndagen. Vips så var den helgen över. Men det var faktiskt väldigt skönt att inte göra nånting alls utöver det man måste.
 
Det enda var ju att jag sov väldigt dåligt. Man hoppas ju alltid att man ska kunna sova bra under helgen. Men det vart ganska sent i säng eftersom hundarna ska rastas efter att man tittat klart på tv. Sen var det sånt fint väder så morgonen vart ljus med solen skinandes in genom fönstren. Så jag vaknade till en glad sol i alla fall :) Men det kändes tungt att sova mindre under helgen än vad jag gjort i veckan.
 
På söndagskvällen var det Sherlock på tv, den serien gillade jag väldigt mycket! Så jag var tvungen att titta på den… slutade kl 22.30 sen skulle hundarna ut… så jag var inte i säng förrän efter 23. TUNGT. Sov som vanligt galet dåligt under söndagsnatten.
 
Igår på dagen så hade jag en massa att göra, vilket är jätteroligt! Dagen gick väldigt fort! När jag kom hem hade Jenny lagat mat och vi åt på en gång. Hon skulle iväg sen så hon åkte nästan på en gång. Jag diskade först och sen bytte om. Tog med alla hundar ut och gick en långis. När jag sen kom in trodde jag att min sista tid var kommen. Jag bara satt i soffan och stirrade på tv:n. Minns inte ens vad jag såg på. Var så in i bäng trött! Gäspade stort så att tårarna bara sprutade. Klockan var då strax efter åtta.
 
Jenny kom hem och vi kollade på Solsidan på nätet, sen efter det så gick jag med hundarna en snabbis och sen upp till mig. 21.20 låg jag i sängen och hade borstat tänderna. Lyssnade lite på min bok för att koppla bort tankarna. Hade tagit en Alvedon och lite Valeriana så ganska snart var det dags att stoppa i öronpropparna och sova. Somnade som en stock! Sov hela natten och vaknade knappt av klockan när den ringde. Men nu är jag pigg! Kände direkt att detta blir en bättre dag!
 
Vid frukosten idag satt jag och funderade på varför jag var så okristligt trött i hela kroppen igår. Drack ett glas vatten efter jag diskat min talrik… och insåg! Jag hade inte druckit mer än 2 glas vatten igår. Ett till lunch och ett till middag. Jag har en vattenflaska som jag har som mål att dricka MINST två av varje dag. Helst tre gånger ska den fyllas, men lyckas jag med två så är jag nöjd. Den var inte ens fylld på morgonen. Inte bra! Men idag är jag pigg OCH har fyllt flaskan med vatten.
 
Dessutom har jag riktigt bra saker att göra på jobbet, så idag är det en bra dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar