torsdag 3 februari 2011

Stora frågor

Konversation på fikat:

- Kolla, nån har ställt hit pappersrullar.
- Ja, på alla bord.
- Vi har tre bord och vi fick tre rullar.
- Hej, får jag klämma in mig innanför dig?
- Javisst, vi pratar bara papper här.
- Papper?
- Ja, vi har tre rullar.
- Kolla om man drar i mitten på rullen så får man ett blockljus!
- Ja, vem vill prova att tända?
- Men vi måste fixa ett överdrag på rullarna.
- Va, ett överdrag?
- Ja, vi kan ju sticka nåt!?
- Oj, nu är det konstigt här i hörnet. Jag når inte till golvet.
- Jaha, ska jag flytta på mig?
- Ja tack, jag vill komma närmare dig.
- Oj då, men då flyttar jag mig.
- Å, tack så mycket.
- Fast jag gillar närhet.
- Jag vet det.
- Kanske lite för mycket ibland.
- Men det är väl trevligt med närhet?
- Ja, jag tycker det.
- Men får man sticka ett överdrag med angoragarn då?
- Ingår det i vår profil?
- Ja, vi får skriva in det.
- Undrar om chefen tycker vi är lortiga?
- Eller så är det nån form av inspiration.
- Till vaddå?
- Att sticka.
- Eller så vill dom att vi ska elda upp dem.

Ridå.

4 kommentarer:

  1. Funderar... fattar nog trögt... hur kan man få ett blockljus om man drar i mitten på en pappersrulle?? Och är det inte brandfarligt att tända eld på ett blockljus som finns i en pappersrulle? :/

    Väljer nog att vara anonym i denna fråga...

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Det var just det... ingenting vart så mycket klarare av att man satt med där vid fikat!

    Det var för övrigt torky-rullar, som man drar pappret från mitten i. Och det såg ut som blockljus när man drog upp en bit papper... det VAR så klart inte blockljus i dem! :D

    Och givetvis hade det brunnit som sjutton om man tände på rullen...

    SvaraRadera
  3. Hahahahaaaaa... :D Så tokigt det kan bli när man tolkar det man läser på ett knasigt sätt!

    SvaraRadera
  4. Jooo, men jag kan säga att det var inte så lätt att tolka ens när jag satt med vid fikat! :D

    SvaraRadera