måndag 20 december 2010

På resande tass

Vi är ute och åker igen. Idag ska vi lyckas med konststycket att ta oss från Borlänge till Oskarshamn. Det är intressant. Tåget skulle gå 9.53 från Borlänge men det gick 10.20. Så det tåg vi skulle ha åkt med från Sala, byte där, det åkte låååångt innan vi kom dit.

Snygga konduktören sa åt mig att stanna kvar på tåget och åka med till Stockholm. Så det gjorde vi. Nu sitter vi då på tåg mot Stockholm och så får vi se hur resten av resan ter sig. Jag misstänkte detta redan innan helgen när jag kollade vädret. Så jag har med äggmackor, dricka och tuggisar (till Blessin). Det gåt ingen nöd på oss och det kan bli ett litet äventyr :-).

Tror väl kanske att jag är ganska sliten när jag kommer fram... Men det visar sig ju.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar