torsdag 2 december 2010

Kalla dagar

Idag när vi gick upp så var det -19 ute. Alldeles gnistrande och sol. Såååå vackert! Men hundarna tyckte inte att det var så mysigt alls. Blessin fick sitt tjocka täcke på sig, men hon såg ut som sju svåra år och skulle INTE gå alls... ICKE. Så jag tog av det, hon fick vara utan. Då minsann gjorde hon både ettan och tvåan i all hast och skulle sen hem igen. Tokhund!

Igår började Dora löpa, så det var troligtvis lite löphormoner som gjorde att hon adopterade mina pjäxor här om dagen :) Söthund. Så nu kör dom tåget här mest hela tiden. Sen sover dom en stund och kör igång igen.

Nu är allt iallafall iordning här i mitt lilla krypin. Jag har fått det så mysigt :) Egen säng och hylla och byrå. Sen tre hundbäddar, alla tre vill sova här inne. Jag tror att Blessin har skvallrat och berättat hur jäkla lättlurad jag är på morgonen. För alla tre kommer simultant och väcker mig på morgonen. Först går Celma in till Jenny och pussar lite på henne, sen kommer hon in till mig och fäller ut alla klorna på framtassarna och tjongar upp dem på mitt lår eller nåt annat trevligt. "VAKNA sömntuta!" Sen börjar Dora prata och Blessin hoppar upp och ner ur min säng. "MAT MAT MAT MAT!" Så jag går ner och ger dem mat. Skithundar :)

Idag vart det städning och senare blir det långis... I kylan. Får se hur det går, troligtvis så där bra med tre fis-hundar som inte vill gå när det är kallt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar